Nalazite se ovde:Naslovna » Друштво » УРУЧЕНА ПРИЗНАЊА „ВИП БИЗ ПАРТНЕР 2014“

УРУЧЕНА ПРИЗНАЊА „ВИП БИЗ ПАРТНЕР 2014“

29. januar 2015.Uručena priznanja „Vip BizPartner 2014“
Kompanije „Geourb Group“ iz Beograda, „Akvapan“ iz Čačka i „Mali podrum Radovanović“ iz Krnjeva dobitnici su prestižne nagrade „Vip BizPartner 2014“ koju dodeljuju Privredna komora Srbije, kompanija Vip mobile i agencija Chapter 4.
Predstavnicima najuspešnijih porodičnih firmi u Srbiji uručeno je priznanje „Vip BizPartner 2014“, koje zajednički dodeljuju Privredna komora Srbije (PKS), kompanija Vip mobile i agencija Chapter 4. Novčane nagrade u ukupnoj vrednosti od 900.000 dinara dobile su tri najuspešnije domaće porodične firme, a još deset kompanija dobilo je priznanje za izuzetan rad, inovativnost  i održiv razvoj.
Kompanije „Geourb Group“ iz Beograda, „Akvapan“ iz Čačka  i „Mali podrum Radovanović“ iz Krnjeva ovogodišnji su pobednici i to na osnovu ukupnih rezultata poslovanja, gde su posebno vrednovani rast broja zaposlenih i prihoda, održiv razvoj i korišćenje visokosofisticiranih tehnologija. Na svečanosti u PKS laureatima su nagrade i priznanja „Vip BizPartner 2014“, uručili  Marko Čadež, predsednik PKS, Milan Petrović, državni sekretar u Ministarstvu privrede i Dejan Turk, direktor Vip mobile.
Značaj porodičnih firmi nije samo u doprinosu privredi, već i njihovoj posvećenosti lokalnoj zajednici i vrednostima koje promovišu, što je posebno vidljivo u periodima krize, rekao je Marko Čadež, predsednik PKS. Komora može da pomogne razvoj porodičnog biznisa u Srbiji kroz edukaciju, kao i povezivanje malih firmi sa kompanijama iz inostranstva, kako bi povećale svoju konkurentnost i produktivnost i bile uspešan igrač na velikim tržištima, poručio je Čadež.
Predsedsnik PKS je istakao da je komorski sistem Srbije u procesu reforme koja je fokusirana upravo na unapređenje podrške privredi, zaštitu i zastupanje interesa poslovne zajednice.
Priznanja „Vip BizPartner 2014“ dobilo je još 10 kompanija koje imaju manju stopu rasta u odnosu na prve tri, ali se u njihovom poslovanju jasno prepoznaju ulaganja u edukaciju i razvoj, kao i težnja da prerastu svoj sadašnji status. To su: „Flyfly Travel“, „Herba svet“, „Linea Milanović“, „No-kači“, „Pan komerc“, „Porodična mlekara Veličković“,  „Pre-print“, „Tehnokomerc“, „Vukas“ i „Zlatara Andrejević“.
Miloš Petrović, državni sekretar u Ministarstvu privrede podsetio je na izradu Startegije malih i srednih preduzeća koji treba da podstakne i unapredi i razvoj porodičnog biznisa u Srbiji. Mala i srednja preduzeća, predstavljaju realan život i probleme, naveo je on i podsetio da od 315.000 privrednih subjekata svega dva odsto čine veliki sistemi dok su ostalo mala i srednja preduzeća.
Žiri je odluku o pobednicima doneo u veoma jakoj konkurenciji od 40 prijavljenih porodičnih firmi od kojih su većina nosioci „Excellent SME”, elektronskog sertifikata boniteta, koji izdaju PKS i međunarodna osiguravajuća kuća Coface.
„Projekat „Vip porodične firme“ smo podržali s velikim entuzijazmom jer smo prepoznali, s jedne strane, njegov kvalitet i inovativnost, a, s druge, veliku tržišnu potrebu za osnaživanjem preduzetnika u malim i srednjim preduzećima. Dokaze  da smo na dobrom putu i da projekat  zaista donosi promene u ovom privrednom segmentu, nalazimo u velikom interesovanju, angažovanju i motivaciji preduzetnika koji učestvuju u našim radionicama, i u podršci PKS i regionalnih komora i poslovnih udruženja našem projektu“, rekao je Dejan Turk direktor kompanije Vip mobile.
Nakon svečanog uručenja nagrada, predstavnici  porodičnih firmi iz cele Srbije, čuli su i predavanje na temu „Izazovi sa kojima se suočavaju porodične firme” koje je održao Boris Vukić iz Adižes instituta. Kao glavni izazovi navedeni su izvori finansiranja, izlazak na strana tržišta, organizacija i prenos upravljanja, prenos kapitala, uspostaljanje ravnoteže između porodičnih, vlasničkih i poslovnih aspekata, kao i drugi problemi.
Uobičajeno se porodične firme vezuju za mala i srednja preduzeća, ali treba podsetiti da postoji dosta velikih kompanija i međunarodnih korporacija koje su u porodičnom vlasništvu kao što su Wal-Mart, Motorola, Bosch, Ikea, Loreal, Heineken, Beneton, brojne auto-kompanije Ford, Volkswagen, Fiat, BMW, Porsche.
Preuzeto sa sajta Privredne komore Srbije

O autoru

Broj objavljenih članaka : 24436

Postavite komentar

You must be logged in to post a comment.

ТВ Галаксија 32

Scroll to top