OŠ Milica Pavlović iz Čačka predstavilа svoj projekat na međunarodnom školskom takmičenju za zaštitu životne sredine
Proteklog vikenda je u rumunskom gradu Moeciju, u pokrajini Brašov, održana završna ceremonija međunarodnog školskog takmičenja za zaštitu životne sredine, pod nazivom „Evropske škole za život planete“, čiji su domaćini bili Svetski fond za prirodu i ERSTE Fondacija. Učenici i učitelji iz Srbije i osam drugih zemalja su predstavili svoje projekte zaštite životne sredine.
Nagrada za najbolje projekte je dodeljena učenicima iz četiri škole iz Hrvatske, Slovenije, Moldavije i Ukrajine, koji će na jesen 2013. godine boravitinedelju dana u jednom rumunskom kampu u prirodi.
Iz Srbije su učestvovali: Osnovna škola „Ivan Goran Kovačić“ iz Stanišića, Osnovna škola „Ljupče Nikolić“ iz Aleksinca, Osnovna škola „Milica Pavlović“ iz Čačka i srednja Trgovinsko-ugostiteljska škola iz Leskovca.
Među prezentovanim aktivnostima su, između ostalog, školske bašte koje uređuju sami učenici, zatim ulični događaji, pozorišne predstave i izložbe, kao i kampanje vršnjačke edukacije „učenici uče učenike“.
„Kroz inicijativu „Evropske škole za život planete“, posebno želimo da pokažemo učenicima kakve mogućnosti imaju da aktivno izraze svoje mišljenje u javnosti i da motivišu druge da budu aktivni“, izjavila je Barbara Taušer, rukovodilac obrazovnog programa za zaštitu životne sredine u Svetskom fondu za prirodu u Austriji. „Velika posvećenost učenika za nas predstavlja najbolje priznanje uspešnosti ovog projekta“, rekla je Taušer.
Učenici 33 odeljenja škola iz Austrije, Bugarske, Hrvatske, Češke, Mađarske, Moldavije, Rumunije, Srbije, Slovačke, Slovenije i Ukrajine učestovali su na konkursu Svetskog fonda za prirodu, kako bi se aktivno zauzeli za bolju budućnost Evrope i naše zajedničke životne sredine. Tokom prethodnih sedam meseci, učenici uzrasta od 12 do 17 godina radili su na svojim eko-projektima, posvećenim odabranim temama – „Dunav – evropska žila kucavica“ i „Ekološki otisak“. Oni su se bavili istraživanjima, razgovarali sa donosiocima odluka i učestvovali u ekspedicijama u prirodi. Ideje i realizacija projekata su u potpunosti zavisili od kreativnosti samih učenika. Nastavnici su podržavali svoje učenike samo kao vođe projekata.
O autoru
Povezani sadržaji
Postavite komentar
You must be logged in to post a comment.