ТЕТРА ПАК ОСТВАРИО РАСТ УПРКОС „ИЗАЗОВНОЈ ГОДИНИ“
28. април 2015. године
ЛОЗАНА, Швајцарска (28. април 2015.) –Даље слабљење глобалног БДП-а и растућа конкуренција у сектору амбалаже за течну храну, учинили су 2014. годином изазова за Тетра Пак. Упркос томе, компанија је остварила нето продају од 10.9 милијарди евра, што је 1.7 процената више него у 2013. години са снажним растом капиталне опреме и техничке продаје што је помогло да се уравнотежи разочаравајућа година за амбалажни материјал.
„Упркос околностима тешке године, са споријим растом амбалажног материјала него што смо првобитно очекивали, добили смо јасан доказ да наша пословна стратегија даје резултате. Продаја капиталне опреме остварила је готово 2 милијарде евра, а техничка продаја је достигла 1 милијарду евра први пут у историји компаније. Наше пословање у области процесне опреме завршило је годину са рекордним бројем поруџбина, чак 20 процената више у поређењу са крајем 2013. године. Такође смо имали значајно повећање продаје наше амбалаже из напредног портфолија: 7.1 милијарда више паковања стигло је до полица 2014. године него 2013. године нудећи клијентима оптималну функционалност и различитост“, прокоментарисао је Денис Јенсон (Деннис Јöнссон) председник и извршни директор компаније Тетра Пак.
Пословање компаније у сектору решења за паковање остварило је нето продају од 9.4 милијарди евра што је 0.9 процената више него у 2013. години. Количине материјала за паковање износиле су 180 милијарди паковања, што је мало више од 178 милијарди паковања продатих у 2013. години, док је приход од капиталне опреме порастао 6.4 процената у поређењу са претходном годином, а техничке услуге су порасле 11 процената. Готово 30 процената продаје техничких услуга сада потиче од сервисних уговора будући да све више клијената препознаје вредност проактивног одржавања, стабилног учинка и предвидивих трошкова.
Растућа потражња из портфолија напредних производа компаније углавном је из сегмента породичних паковања, где су Тетра Брик® Асептиц (ТБА) Слим и ТБА Едге, сваки са новом генерацијом затварача, доживели пораст од 42, односно 55 процената на годишњем нивоу. Када су мала паковања у питању, Тетра Присма® Асептиц наставља да поставља стандард са растом од 38 процената односно 2.1 милијарди паковања у поређењу са претходном годином.Насупрот пословању компаније у оквиру решења за паковање, сектор за процесну опрему имао је још једну годину доброг раста, са посебно великом потражњом у секторима млека у праху и прераде сирева. Нето продаја порасла је за готово 7 процената у поређењу са прошлом годином, на челу са двоцифреним побољшањима у Кластерима за Јужну и Источну Азију, Океанију и велику Кину, што је у првом кварталу допринело и преузимање швајцарске компаније Митецо, светског лидера у производњи решења за газирана безалкохолна пића.
Компанија је такође поново остварила корист од преузимања данске компаније специјализоване за технологију мембранског филтрирања ДСС Силкесборг 2013 године, чија су стручност и репутација одиграли кључну улогу у обезбеђивању највеће наруџбине у области прераде у историји компаније Тетра Пак од фабрике млечних производа и сурутке у праху у Немачкој.
2014. године лансиран је широк асортиман нових производа за прераду и паковање осмишљен да подржи амбиције клијената за одрживим растом.
У том смислу, један од најважнијих је увођење Тетра Реx® Био-басед, првог картонског паковања на свету које је у потпуности направљено од органских материјала, комбинујући картон са пластиком добијеном од шећерне трске, уместо од нафте или гаса.
Несумњиво, 2015. година ће бити још једна захтевна година, али смо сигурни да ће наш стратешки правац наставити да јача нашу позицију на тржишту и доноси даљи успех у областима паковања и прераде. Наш фокус, као и увек, биће на креирању вредности за клијента, кроз сталне иновације и водећи рачуна да се клијенти добро позиционирају како би искористили многе прилике које ми видимо на њиховом хоризонту“, закључио је Јенсон.
O autoru
Povezani sadržaji
Postavite komentar
You must be logged in to post a comment.